Zelený čaj môže blokovať rakovinu pľúc
Zelený čaj môže poskytnúť určitú ochranu proti rakovine pľúc, myslia si vedci, ktorí skúmali túto chorobu na lekárskej univerzite na Tchaj-wane. Výsledky ich štúdie priniesli ďalší dôkaz, že pitie zeleného čaju má protirakovinové účinky.
Účastníci výskumu, fajčiari aj nefajčiari, pili denne najmenej jednu šálku zeleného čaju. U všetkých sa výrazne znížilo riziko rakoviny. Vedci zároveň zistili, že ochrana pred touto chorobou bola väčšia u ľudí, ktorí sú nositeľmi určitých génov.
Zelený čaj sa pripravuje zo sušených listov ázijskej rastliny čajovník čínsky (Camellia sinesis) a jeho pitie je rozšírené v Ázii. Na tomto kontinente je tiež podiel mnohých druhov rakoviny oveľa nižší ako v ďalších častiach sveta, čo viedlo odborníkov k tomu, aby tieto dve veci dávali do súvislosti. Rast rakovinových buniek môžu zastaviť polyfenoly obsiahnuté v zelenom čaji.
Štúdia ukázala, že u tých, ktorí nepili zelený čaj, bolo päťkrát väčšie riziko rakoviny pľúc ako u tých, ktorí pili najmenej jednu šálku denne. Medzi fajčiarmi u tých, ktorí nepili zelený čaj vôbec, bolo riziko ochorenia dvanásťkrát väčšie ako u tých, ktorí pili najmenej jednu šálku denne.
Vedci analyzovali DNA ľudí zapojených do štúdie a zistili, že na znižovanie rizika rakoviny pľúc majú vplyv určité gény.
Pijani zeleného čaju, či už fajčiari alebo nefajčiari, s určitým typom génu nazvaného IGF1, majú zrejme menšie riziko rozvoja rakoviny pľúc ako ostatní ľudia pijúci zelený čaj a majúci iné typy tohto génu.
Odborníci upozorňujú, že výsledky štúdie nemôžu slúžiť ako ospravedlnenie pre ľudí, že môžu pokojne fajčiť aj naďalej. Fajčenie zaplňuje pľúca 80 rakovinovými látkami. Pitie zeleného čaje to nemôže kompenzovať.
- Tiež by vás mohlo zaujímať:
- Nemeckí vedci testujú využitie nanočastíc pri liečbe rakoviny
- Veriaci majú radi dlhší život a do večnosti sa veľmi neponáhľajú
- Pesticídy v ovocí podporujú hyperaktivitu detí
- Postriekanie sprejom s hormónom oxytocín dodá mužom ženskú empatiu
- Na naštartovanie dňa sú najvhodnejšie vyprážané raňajky






Zatiaľ bez komentárov.